Incurajarea achiziţionării de autoturisme nepoluante prin programul “Rabla Plus” (Martie 2018)

Săptămâna trecută au fost demarate Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” 2018.

 

Una dintre principalele noutăţi ale sesiunii din acest an este faptul că, în Programul "Rabla Clasic", în premieră, microbuzul devine autovehicul eligibil pentru casare. Cuantumul primei de casare pentru Programul "Rabla Clasic" va rămâne, în 2018, la 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani, dat spre casare și se acordă pentru achiziţionarea unei maşini noi, al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g de CO2/km. De asemenea, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei în cazul achiziţionării unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g de CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un ecobonus de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid. În cazul în care se întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare standard. Pe de altă parte, Programul "Rabla Clasic" va avea o componentă destinată persoanelor juridice. Acestea pot solicita, prin cererea de finanţare, cel mult echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri) în momentul depunerii dosarului de acceptare.

 

 

În ceea ce priveşte "Rabla Plus", ministrul Mediului a precizat că: "Avem un buget aprobat de Guvernul României de 120 de milioane de lei. În acest caz, se acordă două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 lei, deci 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. În acelaşi timp, oferim un ecobonus de 20.000 de lei (aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Pentru acest an, estimăm că se vor cumpăra prin Programul "Rabla Plus" un număr de 2.000 de maşini electrice".

 

Totodată,  pentru staţiile de reîncărcare a maşinilor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a promovat o schemă de ajutor de stat pentru conectarea oraşelor prin reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi, pentru care se aşteaptă avizul Comisiei Europene. Ministrul Mediului a adăugat că accesarea Programului "Rabla Plus" nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului "Rabla Clasic" se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul "Rabla Plus", numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Noutati

Nou!!! Primul aspirator din clasa energetică A+++ prezent pe topten.info.ro (9 mai 2018)

Topten.info.ro recomandă cele mai eficiente aspiratoare prezente pe piaţa din ţara noastră. Pentru… Mai mult

Apel pentru acțiune - consultare publică pe 6 grupuri de produse - termen limită 07 mai (02.05.2018)

După cum probabil stiţi, Comisia Europeană a lansat o consultare publică privind mai multe măsuri… Mai mult

Incurajarea achiziţionării de autoturisme nepoluante prin programul “Rabla Plus” (Martie 2018)

Săptămâna trecută au fost demarate Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” 2018.  … Mai mult

Legislatie

Casa Verde (ianuarie 2017)

Au aparut ghidurile de finantare pentru Programele Casa Verde si Casa Verde Plus: Mai mult

Modificarea Legii 121/2014 (august 2016)

În Monitorul Oficial nr. 562/26.07.2016 a apărut Legea nr. 160/2016 pentru modificarea şi… Mai mult

Legea privind achiziţiile publice verzi (04.05.2016)

Legea nr. 69 din 25.04.2016 privind achiziţiile publice verzi a fost publicată în Monitorul oficial… Mai mult

Concursuri

2017

Nu exista sondaje de opinie. Mai mult

2016

UPDATE:   Dupa cum stiti, sondajul a putut fi completat pana la data de 30.06.2016. Respondentii… Mai mult

 

Icemenerg    Intelligent Energy Europe    TopTen Act     TopTen.eu

Notă: Singura responsabilitate pentru conținutul acestui web-site aparține autorilor. Acesta nu reflectă neapărat opinia Uniunii Europene. Nici EASME nici Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru orice utilizare a informațiilor conținute de acesta.